"Mulieris
dignitatem"
Juan Pablo II
4836
20. ... Quapropter
non fructus modo liberae electionis ab homine factae
est caelibatus propter Regnum caelorum sed peculiares
etiam gratiae a Deo datae, qui certum quendam vocat
hominem ut caelibatum
vivendo impleat.
Quod si hoc praecipuum quoddam signum Regni Dei
est venturi, eodem id tempore adiuvat ut omnes
animi corporisque vires [1701] in vita hac terrestri
ac temporali devoveantur une solique eschatologico
regno. ...
In Maria autem prima
sese haec nova commonstravit conscientia, quandoquidem
ex Angelo quacrit: "Quomodo fiet istud, quoniam
virum non cognosco?" [Lc 1,34]. Quantumvis
Scriptura Sacra eam praebeat "virginem desponsatam
viro, cui nomen erat Ioseph" [Lc 1,27], firmiter
tamen ipsa perseverat in virginitatis proposito
ac maternitas, quam in illa dumtaxat efficit "virtus
Altissimi", effectus Spiritus Sancti descensionis
in eam est [cf. Lc 1,35]. Haec ideo divina maternitas
nequaquam exspectationibus humanis respondet mulierum
Israel: ad Mariam enim defertur veluti Dei ipsius
munus. ... [1702] ...
Virginitatis porro
sensus ex Evangelio est enucleatus altiusque pervestigatus,
prout est etiam pro feminis vocatio, in qua nempe
earum confinnatur dignitas secundum Virginis Nazarethanae
similitudinem. Praeclaram speciem personarum consecrationis
proponit Evangelium quae illarum importat totam
solamque Deo ipsi deditionem ob consiliorum evangelicorum
virtutem, nominatim castitatis, paupertatis, oboedientiae.
Eorundem vero consiliorum perfecta incarnatio
ipse est Iesus Christus. Quicumque eum consectari
voluit radicali quidem modo, vitam transigere
statuit secundum haec consilia. Quae profecto
a mandatis separantur et Christiano viam indicant
radicalis evangelici morís. Iam inde a
primis christiani nominis principiis hanc pariter
viam tum viri ingrediuntur tum mulieres, cum,
omni dempto sexus discrimine, propositum evangelicum
universis patescat hominibus.
Hoc in ampliore rerum
conspectu consideretur virginitas oportet pro
mullere vía, qua nempe
vía aliter
atque in coniugio ipsa suam uti mulicris personam
complet. ... [1703] ...
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20. ... Por tanto
el celibato por el Reino de los cielos no es solamente
fruto de una opción libre por parte del hombre,
sino también de una gracia especial por parte
de Dios, que llama a una persona determinada a vivir
el celibato. Si éste es un signo especial
del Reino de Dios que ha de venir, al mismo tiempo
sirve para dedicar a este Reino escatológico
todas las energías del alma y del cuerpo
de un modo exclusivo, durante la vida temporal .
...
María es la
primera persona en la que se ha manifestado esta
nueva conciencia, ya que pregunta al ángel:
«Cómo será esto, puesto que
no conozco varón?» [Lc 1, 34]. Aunque
«estaba desposada con un hombre llamado
José» [Lc 1, 27], ella estaba firme
en su propósito de virginidad, y la maternidad
que se realizó en ella provenía
exclusivamente del «poder del Altísimo»,
era fruto de la venida del Espíritu Santo
sobre ella [cf. Lc 1, 35]. Esta maternidad divina,
por tanto, es la respuesta totalmente imprevisible
a la esperanza humana de la mujer en Israel: esta
maternidad llega a María como un don de
Dios mismo. ...
Teniendo como base
el Evangelio se ha desarrollado y profundizado
el sentido de la virginidad como vocación
también de la mujer, con la que se reafirma
su dignidad a semejanza de la Virgen de Nazaret.
El Evangelio propone el ideal de la consagración
de la persona, es decir, su dedicación
exclusiva a Dios en virtud de los consejos evangélicos,
en particular los de castidad, pobreza y obediencia,
cuya encarnación más perfecta es
Jesucristo mismo. Quien desee seguirlo de modo
radical opta por una vida según estos consejos,
que se distinguen de los mandamientos e indican
a los cristianos el camino de la radicalidad evangélica.
Ya desde los comienzos del cristianismo hombres
y mujeres se han orientado por este camino, pues
el ideal evangélico se dirige al ser humano
sin ninguna diferencia en razón del sexo.
En este contexto más amplio hay que considerar
la virginidad también un camino para la
mujer; un camino en que, de un modo diferente
al matrimonio, realiza su personalidad de mujer...
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JUAN PABLO
II. Carta Apostólica "Mulieris dignitatem"
(año 1988), n.20. En: DENZINGER, H. - HÜNERMANN,
P. El Magisterio de la Iglesia. Enchiridion Symbolorum,
definitionum et declarationum de rebus fidei et morum.
Barcelona; Editorial Herder 2000, 1era edición,
n. 4836.
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